Auto Geschiedenis
1972 ➽ 1976
Mijn eerste auto, een BMW 700 in goudkleur.Motor achterin zo groot als gelijkaardige moto (700cc.) nu.
De versnellingsbak gaf de geest en de BMW werd afgevoerd.
Een OPEL REKORD 1700 coupé bouwjaar 1965 aangeschaft.
Een sportbak voor die tijd met versnellingen op de vloer.
Helaas reed ik de wagen in de prak en weer een 2 de Opel Record 1700 Coupé.
Replay, ook deze 2de moest eraan geloven exit Opel Record.
Nieuwe zoektocht een VOLKSWAGEN TYPE 3, bolhoed zoals in die tijd genoemd.
Motorproblemen, een stotterende motor, exit Volkswagen 1500.
De nodige fondsen sparen, in afwachting reed ik rond met een RENAULT RAMBLER
De bijeen gespaarde fondsen gingen naar een RENAULT R12.
Na problemen met brandstof en ongeval gaf de Renault de geest.
Nog juist tot bij de garage gekomen waar ik een nieuwe BRITISH LEYLAND MINI 1000 bestel.
Deze werdt verkocht onder de merknaam British Leyland, mijn eerste nieuwe auto.
Van enkele accessoires voorzien,de tuning microbe begon te groeien.
Prettig wagentje voor de stad, autobaantrajecten 100km. was maximum 😞.
En... na enkele jaren Mini, bezoek gebracht aan de Ford dealer.
Een FORD ESCORT 1300 Francochamps aangeschaft.
Accessoires aangebracht, een professionele kuipzetel en dito stuur.
1976 ➽ 1985
Uitgekeken naar groter en bij de Opel dealer voor een OPEL REKORD 1900 gekozen.Het moet rond 1978 geweest zijn,een redelijk hoog verbruik, overgeschakeld op LPG.
De staat beslist om op LPG accijnzen te heffen.
Einde Opel Rekord !!! 😒
We schrijven 1982 een BMW 323I zescilinder aangeschaft in occasie.
Een beest van een auto, de GTI'tjes mochten komen.
Sportophanging, BBS velgen en brede banden, plezierige tijd met gehad.
Problemen aan cilinderkop met de nodige kosten, de goesting voor BMW was over.
Dus mijn besluit stond vast, geen occasies meer, vervolg... .
Dus terug bij de Opel dealer om een OPEL KADETT 1600 te bestellen.
Redelijk sportief uitgerust en wat betreft motor vinnig, ook de baanliging mocht er zijn.
Alle plastic onderdelen in het interieur begonnen te knarsen na verloop van tijd.
Na veel vasthechten of iets anders? met alle gevolgen vandien.
1985 ➽ 2002
De knoop doorgehakt en het werd een VW GOLF II 1800 90pk, veel plezier aan beleefd.De nodige tuning van 90pk naar 107pk (cilinderkop, nokkenas, grote sproeiers in carburator).
En natuurlijk een beenharde ophanging voor al dat geweld op de baan te houden.
Met de Golf begon ook het tijdperk van de Golf Club België.
Het brute geweld van de Golf II moest plaats ruimen voor een echteGOLF GTI III 2L .
Deze werdt al snel te zacht en te traag bevonden werd.
Een ritje naar Duitsland om de nodige pk's bij te voegen, van 115pk naar 128pk.
De nodige verharding van de ophanging en rijden maar.
Tot na 2½ jaar een aanbod kwam om de GTI te verkopen, meer moest dat niet zijn.
Terug bij de VW dealer om een laatste serie van de GOLF III TDI 90pk te bestellen
Deze voor een diesel menige andere snelle wagentjes het nakijken gaf.
Een kleine tuning van uitlaat en luchtfilter,105 pk, ophanging en banden, vijf jaar plezier.
2002 ➽ 2014
Sinds 01/06/2002 ben ik overgestapt naar Audi, een AUDI A3 TDI 100pk.Om profesionele redenen, na 3jaar de Audi verkocht, overstap op leasingauto's in 2005
Voor de eerste koos ik een RENAULT MEGANE GRANDTOUR 1900 dce, fijne reiswagen.
De volgende werd een GOLF VI 1600 TDI ook hiermee het nodige plezier gehad.
2014 - 2018
De tijd aangebroken om mijn rechten op pensioen aan te vragen, dus op zoek naar een wagen.Na wat zoeken ben ik dan uitgekomen op een GOLF VII 1400 TSI, full option.
Plezier aan gehad maar na 3 jaar verkocht voor een RENAULT CAPTUR 1200 model 2017.
De avonturen van de Captur waren van korte duur, kon niet gewoon worden aan de fransman.
Terug bij Volkswagen waar ik een test doe met de Golf 7,5 - 1.0 die zeer goed meevalt.
Er wordt overgegaan tot de bestelling van een GOLF VII 110pk, kleur Silver White.
2018 ➽ 2024
